Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Újdonságok a GLE és GLE Coupé háza táján: a sikermodellek még jobbá váltak

2023.02.06

Forrás: Mercedes-Benz, Sajtóközlemény
• Felfokozott elektrifikáció: új dízel modellek 48 V-os rendszerrel és új plug-in hibridek
• Még több élmény: hasznos funkciók terepjáráshoz és vontatáshoz


•  Maximális digitalizáció: MBUX (Mercedes-Benz User Experience) infotainment rendszer még intelligensebb működéssel
 
A Mercedes-Benz GLE és sportos változata, a GLE Coupé tökéletes megoldás családi használatra és hobbi célra egyaránt, miközben kivételesen jól teljesítenek hosszú távokon és szállításnál is. Az európai változatok esetében széria 4MATIC összkerékhajtásnak köszönhetően mérsékelt tapadási körülmények között, terepen vagy akár 100 százalékos emelkedőkön is magabiztosan átjuthat. Az akár 3,5 tonnás*1 vontatási kapacitás lehetővé teszi, hogy lószállítót, értékes veteránautót vagy nagyobb méretű lakókocsit vontasson. 
 
A Mercedes-Benz most felfrissítette a 2018-ban bemutatott modellgeneráció külső és belső megjelenését, technológiáját és felszereltségét. A frissített modellek 2023 tavaszán érkeznek meg a márkakereskedésekbe Európa-szerte. A motorkínálat immár teljes egészében elektrifikált. Magában foglal lágy (mild) hibrid modelleket, amelyek 48 V-os rendszerrel és integrált indítógenerátorral (ISG) rendelkeznek, valamint negyedik generációs plug-in hibrid modelleket is. A legtöbb verzió erősebb, mint a korábbi kiadások. A legnagyobb a GLE 400 e 4MATIC 30 kW-os teljesítménynövekedése. (GLE SUV verzióban: kombinált, súlyozott üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 9,2-10,3 l/100 km, kombinált, súlyozott CO2-kibocsátás (WLTP): 209-234 g/km, kombinált, súlyozott áramfogyasztás (WLTP): 24,7-27,3 kWh/100 km)*2. 
 
A Vezetői Segédrendszerek csomag továbbfejlesztett, specifikus funkciókkal rendelkezik, például a DISTRONIC aktív követésitávolság-tartó asszisztens, az Aktív Kormányzási Asszisztens és a Táblafelismerő Asszisztens esetében. A Parkoló csomag 360°-os kamerával segíti a vezetőt párhuzamos vagy merőleges parkolóhelyre történő manőverezés esetén. További újdonságként jelenik meg az „átlátszó motorháztető” funkció. Aktivált offroad menetprogram esetén a központi kijelző megjeleníti a jármű orra alatt található terület virtuális látképét, segítve a meredek helyeken történő haladást. Különösen hasznos funkciókkal támogatja a vontatást a Vontatmány-asszisztens, amely a központi kijelzőn megújult vontatási menüt és vontatási útvonaltervezést kínál. Ennek segítségével még könnyebben találja meg az ideális útvonalat vontatmánnyal történő közlekedés során.
___
*1  AIRMATIC vagy E-ACTIVE BODY CONTROL futóművel együtt (az Európában érvényes specifikáció szerint).
*2  Az értékek a „WLTP CO2 figures” eljárásnak megfelelően az érvényben lévő 2017/1153-as számú EU törvény 2.3-as pontja szerint kerültek megadásra. Az üzemanyag-fogyasztási adatok az eljárás alapján kalkulált értékek. Az áramfogyasztás megállapítása a 2017/1151/EU számú direktíva alapján történt. Piaci bevezetés: 2023 október.
 
A GLE sorozat története az M-osztállyal kezdődött, amellyel a Mercedes-Benz 1997-ben alapította meg a prémium SUV szegmenst. A globális siker a GLE 2015-ös bemutatkozásával folytatódott. Ezt követte a jelenlegi modellsorozat 2018-as premierje. A GLE és a GLE Coupé a Mercedes-Benz Tuscaloosában (USA) található gyárában készül. 
 
Felszereltség: terepes használatra és vontatáshoz
A GLE legtöbb vezetője aszfalton vagy enyhe, illetve közepes terepen használja autóját. A Mercedes-Benz ezért átalakította az Off-Road csomag tartalmát, annak érdekében, hogy lényegesen kedvezőbb áron tegye elérhetőé a GLE kizárólag belső égésű motorral szerelt változataihoz. A csomag kartervédőt tartalmaz, valamint AIRMATIC légrugózás (opcionális extra) esetében 30 milliméterrel nagyobb szabad magasságot. 
 
A jelenlegi MBUX generáció „Off-Road” üzemmódja a különböző speciális tartalmakat, mint például az emelkedés és a dőlés szögét, az iránytűt, valamint a kormányzás irányát vizuális élménnyé változtatja. Az opcionális, 360°-os kamerával rendelkező Parkoló csomaggal együtt a megoldás elérhetővé teszi az „átlátszó motorháztető” funkciót. Aktív „Off-Road” üzemmód esetén a központi kijelző megjeleníti a jármű előtti terület virtuális látképét az első kerekekkel és a kormányzás helyzetével együtt. A látkép a 360°-os kamerarendszer képeiből áll össze. Az „átlátszó motorháztető” különösen sokat segít: lehetővé teszi a vezetőnek, hogy könnyebben felismerje az autó útjába eső akadályokat, például a nagyobb köveket és a mély kátyúkat. A funkció előnyös lehet rámpára vagy padkára történő felhajtásánál is. 
 
A GLE ennél is többet kínál: az összkerékhajtás és a váltóáttétel kialakítása elegendő tapadást biztosít akár 3,5 tonnás*3 vontatási kapacitáshoz, a vonóhorog pedig függőlegesen akár 140 kilogrammal is terhelhető. A teljesen elektromos működtetésű vonóhorog használata különösen kényelmes: a csomagtérajtón található gomb vagy a központi kijelző segítségével a vonóhorog az elektromos csatlakozókkal együtt egyetlen gombnyomásra kihajtódik és automatikusan működési helyzetben rögzül. Használat után épp ilyen könnyedén hajtható vissza a lökhárító mögé. Azok is különleges megoldásoknak örvendhetnek, akik vontatmány helyett például kerékpárok szállítására használnák a vonóhorgot: a vonóhorog két extra rögzítéssel rendelkezik a nyakrészen, hogy különösen biztonságosan lehessen rögzíteni kompatibilis kerékpártartókat. A terhelhetőség 100 kg – ez azt jelenti, hogy elektromos kerékpárok is szállíthatók.
 
További újdonságot jelent a GLE és a GLE Coupé esetén a navigációs rendszer Trailer (vontatási) útvonaltervezője: az utazók a központi kijelzőn olyan útvonalat tervezhetnek, amely megfelel a korábban meghatározott vontatmánynak, de nem jelent túl nagy kerülőt távolságban vagy időben. A számítás során a rendszer többek között az útpálya szélességét, valamint magassági és súlykorlátozásait is figyelembe veszi. Az utánfutó méreteit az MBUX vontatás menüjében lehet megadni. A menü automatikusan jelenik meg, amint a rendszer utánfutó csatlakoztatását észleli. Az ügyfelek választhatnak kerékpártartó és kétféle utánfutó méret közül, emellett pedig beállíthatják a sebességet is: Németországban például 80 vagy 100 km/h-t. A vontatási útvonaltervező ezt az információt is figyelembe veszi. Különösen kényelmes: a Táblafelismerő Asszisztens csak azokat a sebességkorlátozásokat jeleníti meg, amelyek a vontatás során relevánsak. Ha a DISTRONIC és az Aktív Sebességhatároló Asszisztens be van kapcsolva, a jármű immár csak a releváns sebességkorlátozásig gyorsít fel.
 
A kibővített Vontatmány-asszisztens immár kamera alapon dolgozik és olyan utánfutókkal is használható, amelyek saját dőlésstabilizáló rendszerrel rendelkeznek. Emellett az asszisztens még inkább megkönnyíti az utánfutóval történő manőverezést, miközben használata könnyebb és biztonságosabb. A rendszer automatikusan szabályozhatja a vontatmány kormányzási szögét 5 km/h-ig és akár 15 fokos emelkedőig. A működtetés beépül az MBUX rendszerbe és intuitív módon, érintőképernyővel használható. A tolatásnál történő segítség mellett a rendszer szabadon választható íveken is működtethető egészen 90 fokos elfordulásig. A vontatójármű kormányzása automatikusan történik úgy, hogy a rendszer tartja a kiválasztott szöget. Ez lehetővé teszi az utánfutó precíz elhelyezését. A vezetők kapcsolódó funkciókat is kiválaszthatnak, ha az utánfutó elérte a kívánt irányt és egyenesen kell tovább tolatni vele. A teljes manőverezési folyamat végig követhető különböző perspektívákból a központi kijelzőn. A dinamikus vezetővonalak megjelenítik a haladási irányt és a jármű szélességét. A rendszer rövid betanítást igényel. Ugyanakkor nem szükséges az utánfutón jelzéseket elhelyezni a vonórúd hosszának vizuális méréséhez. A Vontatmány-asszisztens opcionális felszereltség és „Over the Air” (OTA) vezeték nélküli szolgáltatásként érhető el a GLE megvásárlását követően
___
*3  AIRMATIC vagy E-ACTIVE BODY CONTROL futóművel együtt (az Európában érvényes specifikáció szerint).
 
A továbbfejlesztett környezeti érzékelőknek köszönhetően a parkolórendszer még több segítséget nyújt a vezető számára manőverezés során. Az MBUX-ba beépülő rendszer intuitív módon és gyorsan működtehető. Az elődmodellel ellentétben az Aktív kormányzási asszisztens vontatás során is aktív marad. A rendszer automatikusan segíti a sávtartás még akár kisebb mértékű kormányzás esetén is.
 
Külső formaterv: új nappali menetfények
A külső számos finom változása kölcsönöz a GLE SUV és a GLE Coupé számára határozottan modernebb megjelenést. Az új első lökhárító a vizuális jelenlétet erősíti. A GLE hűtőrácsán két vízszintes, krómozott betét fut végig. A külső légbeömlők hűtőrácsa is vízszintes krómbetétet kapott.
 
A lámpák úgynevezett fényíve a Mercedes-Benz modellek karakteres jellemzője. A széria LED High Performance fényszórók esetében két fénypont egészíti ki a karakteres nappali menetfényeket, miközben az opcionális MULTIBEAM LED esetében négy fénypontot találunk. A tervezők a hátsó lámpák belső kialakítását is módosították: a GLE két vízszintes blokk, a GLE Coupé-nál pedig két vízszintes sáv határozza meg az összképet.
 
A GLE Coupé esetében immár alapfelszereltség az AMG Line. A kivitel különlegességét jelenti többek között a hűtőrács krómozott Mercedes-Benz csillag mintával, az AMG első lökhárító krómbetéttel, az AMG oldalsó küszöbök és a kerékjárati ívek kiszélesítése a jármű színére fényezve, valamint a hátsó AMG lökhárító diffúzor hatású betéttel.
 
A két SUV modell színpalettáján újdonságként megjelenik a szodalit-kék metál és a MANUFAKTUR alpin-szürke fényezés. A GLE személyre szabási lehetőségeit két új, aerodinamikailag optimalizált 19 és 20 colos könnyűfém keréktárcsa teszi teljessé. Mindkettő magasfényű, öt duplaküllős kialakítással rendelkezik. Az AMG Line külső esetében újdonság a 21 colos keréktárcsa. Új opcionális felszereltségként a Mercedes-Benz logójának animált kivetítését biztosító hangulatvilágítás is elérhető.
 
Belső tér: a Mercedes-Maybach GLS és a Mercedes S-osztály kifinomult részleteivel
A GLE és a GLE Coupé fedélzetén újdonság a legújabb generációs kormánykerék, amelynek vízszintes küllőin érintésérzékeny felületek találhatók. A bal és jobb oldalon elhelyezkedő felületek segítségével a vezető a kormánykerékről vezérelheti a műszercsoportot és a központi kijelzőt.
 
A belső tér különösen látványos megoldása a központi és az oldalsó légbeömlők krómozása. Korábban ezek feketék voltak, de immár valódi fémmel galvanizáltak, akárcsak a Mercedes-Maybach GLS esetében. Újdonság a belső színpalettán a katalán-bézs/fekete (GLE SUV) és a bahia-barna/fekete (GLE SUV és GLE Coupé) felszereltségi kombináció. A fekete/klasszikus vörös színegyüttes kizárólag a kupé modellhez elérhető, amely az AMG Line belső felszereltséggel együtt különösen sportos megjelenést biztosít.
 
A díszítőelemek választéka továbbra is kimondottan széles, a klasszikustól a modern megoldásokig minden elérhető. A Mercedes-Maybach GLS-ből lehet ismerős az immár a GLE SUV és a GLE Coupé esetében is elérhető MANUFAKTUR magasfényű fekete zongoralakk „flowing lines” mintával. Fekete szín választása esetén az ülések nappa bőrkárpitozással is kérhetők. A hangulatvilágítás esetében ugyanazok a színek és színpaletták elérhetők, mint az S-osztály esetében. Két 100 W-os teljesítményt leadó USB csatlakozó (opcionális felszereltség) is elérhető a hátsó könyöklőhöz praktikus töltési lehetőséget kínálva.
 
A prémium Burmester® térhatású hangrendszer immár személyre szabott hangzásvilággal, valamint magával ragadó Dolby Atmos hangélménnyel rendelkezik. Az „Online Music” szolgáltatás*4 révén a Mercedes Benz számos zenei streaming platformot integrált az MBUX infotainment rendszerbe. 13 hangszóró, 13 különálló erősítőcsatorna és összesen 590 Watt teljesítmény szól a Burmester® térhatású hangrendszer mellett.
 
További újdonság az opcionálisan elérhető ENERGIZING AIR CONTROL. A rendszer levegőminőség- és részecskeérzékelők segítségével folyamatosan elemzi a levegő minőségét. A kétrészes szűrőkialakítás csökkenti a finomporok és más szennyezőanyagok arányát a levegőben. A mért értéktől függően a jármű intelligensen vált a friss levegő és a belső keringetés között.
 
Az MBUX legújabb generációja: intuitív működtetés és tanulási képességek
Az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) infotainment rendszer második generációjával a GLE és a GLE Coupé még modernebbé vált. A jármű belső tere még digitálisabb és intelligensebb, mivel a rendszer hardver és szoftver tekintetében is sokat lépett előre: számos jármű- és kényelmi funkció vezérelhető a kristálytiszta megjelenítésű LCD képernyők segítségével. A műszercsoport és a központi kijelző továbbra is egyaránt 12,3 colos. A központi kijelző közvetlenül és kényelmesen működtethető az érintőképernyőről. Az Apple CarPlay és az Android Auto immár vezeték nélkül működik. 
 
A műszercsoport és a központi kijelző teljes mértékű, esztétikus élményt nyújt. Az információkat csoportokba rendezett, egyértelmű módon teszik elérhetővé. A megjelenítés három stílus (klasszikus, sportos és diszkrét) és négyféle üzemmód (navigáció, asszisztensek, szerviz, offroad) mentén szabható személyre. 
 
„Over-the-air” (OTA) vezeték nélküli frissítések: a legújabb szoftver 
Amint a Mercedes-Benz új szoftverfrissítést tesz elérhetővé a GLE-hez vagy a GLE Coupé-hoz, üzenet jelenik meg az MBUX rendszeren. A frissítés letöltődik és a háttérben települ. A felhasználónak ezt követően ismét jóvá kell hagynia a frissítés aktiválását. Az új funkciók a már értékesített járművekre is letölthetők az over-the-air (OTA) vezeték nélküli modul jóvoltából. Az adatátvitelhez a Mercedes-Benz a mobil adatkommunikációs technológiát és a járműbe épített kommunikációs modult használja a fokozott biztonság érdekében.
 
A jármű új funkciók hozzáadásával is fokozhatja a felhasználói élményeket a Mercedes me Store-ból, mint például zenei streaming vagy autós irodai szolgáltatások. A Mercedes me Store-ban újíthatók vagy köthetők meg meglévő vagy új előfizetések is.
 
Hajtásláncok: teljes elektrifikáció
A 48 V-os technológiával és integrált indítógenerátorral rendelkező enyhe hibrid, valamint a plug-in hibrid hajtásláncoknak köszönhetően a GLE SUV és a GLE Coupé kínálata teljes mértékben elektrifikálttá vált. A plug-in hibridek megkapták a legújabb, negyedik generációs rendszert.
 
A plug-in hibridek esetében 100 kW-os (136 lóerős) elektromotort köszönthetünk a fedélzeten, amelynek révén a rendszerteljesítmény eléri a 280 kW-ot (381 lóerőt), a rendszernyomaték pedig akár a 750 Nm-t. Az elektromos hatótáv jelentősen bővült akár 109 kilométerre  a WLTP ciklus szerint, így a legtöbb mindennapos út megtehető tisztán elektromosan. A továbbfejlesztett hibrid menetprogram az útvonal erre legideálisabb részein biztosít elektromos hajtást. A GLE például lakott területen részesíti előnyben az elektromos közlekedést. Az Off-Road menetprogramnak köszönhetően a plug-in hibridek újdonságként elektromosan is közlekedhetnek terepen.
___
*4  Az Online Music szolgáltatás használatához az ügyfeleknek különálló, személyes szerződést kell kötniük a kiválasztott streaming szolgáltatóval. A funkcióhoz bizonyos adatmennyiség is szükséges.
*5  GLE 350 de 4MATIC Coupé (kombinált, súlyozott üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,6-7,3 l/100 km, kombinált, súlyozott CO2-kibocsátás (WLTP): 174-192 g/km, kombinált, súlyozott áramfogyasztás (WLTP): 15,0-20,0 kWh/100 km). Az áramfogyasztás és a hatótáv megállapítása a 2017/1151/EU számú direktíva alapján történt, az értékek a WLTP low ciklusnak felelnek meg.
 
A plug-in hibrid modellek esetében immár 11 kW-os fedélzeti töltőt találunk a nyilvános AC töltőállomásokról vagy a háromfázisú fali töltőről történő töltéshez. Emellett opcionálisan 60 kW-os DC gyorstöltés is elérhető.
 
A legtöbb verzió erősebb, mint a korábbi kiadások. A legnagyobb a GLE 400 e 4MATIC 30 kW-os teljesítménynövekedése. (GLE SUV verzióban: kombinált, súlyozott üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 9,2-10,3 l/100 km, kombinált, súlyozott CO2-kibocsátás (WLTP): 209-234 g/km, kombinált, súlyozott áramfogyasztás (WLTP): 24,7-27,3 kWh/100 km)*6. 
___
*6  Az értékek a „WLTP CO2 figures” eljárásnak megfelelően az érvényben lévő 2017/1153-as számú EU törvény 2.3-as pontja szerint kerültek megadásra. Az üzemanyag-fogyasztási adatok az eljárás alapján kalkulált értékek. Az áramfogyasztás megállapítása a 2017/1151/EU számú direktíva alapján történt. Piaci bevezetés: 2023 október.  
 
A műszaki adatok áttekintése:
Európai modellkínálat*7 (lágy hibridek):
;  ;  ; GLE 450 4MATIC*8 ; GLE 300 d 4MATIC ; GLE 450 d 4MATIC
- Hengerűrtartalom: cm3 ; 2999 ; 1993 ; 2989
- Max. teljesítmény: kW/lóerő ; 280/381 ; 198/269 ; 270/367
- - hozzá tartozó fordulatszám: 1/perc ; 5800-6100 ; 4200 ; 4000
- Rásegítés (boost): kW/lóerő ; 15/20 ; 15/20 ; 15/20
- Max. nyomaték: Nm ; 500 ; 550 ; 750
- - hozzá tartozó fordulatszám: 1/perc ; 1800-5000 ; 1800-2200 ; 1350-2800
- Kiegészítő nyomaték (Boost): Nm ; 200 ; 200 ; 200
- Kombinált üzemanyag-fogyasztás WLTP*9: l/100 km ; 9,5-10,8 ; 6,8 – 7,7 (6,7-7,5) ; 7,6-8 (7,5-8,4)
- Kombinált CO2 -kibocsátás a WLTP szerint: g/km ; 216-244 ; 179-203 (177-197) ; 199-226 (197-220)
- Gyorsulás 0-100 km/h: mp ; 5,6 ; 6,9 ; 5,6
- Végsebesség: km/h ; 250 ; 230 (226) ; 250
 
Európai modellkínálat (plug-in hibridek):
;  ;  ; GLE 400 e 4MATIC ; GLE 350 de 4MATIC
- Hengerűrtartalom: cm3 ; 1999 ; 1993
- Max. teljesítmény, belső égésű motor: kW/lóerő ; 185/252 ; 145/197
- Max. nyomaték, belső égésű motor: Nm ; 400 ; 440
- Max. teljesítmény, elektromotor: kW ; 100 ; 100
- Max. nyomaték, elektromotor: Nm ; 440 ; 440
- Rendszerteljesítmény: kW ; 280 ; 245
- Rendszernyomaték: Nm ; 600 ; 750
- A nagyfeszültségű akkumulátor kapacitása: kWh ; 31,2 ; 31,2
- Végsebesség: km/h ; 210 ; 210
- Gyorsulás 0-100 km/h: mp ; 6,1 ; 6,9
- Kombinált, súlyozott üzemanyag-fogyasztás (WLTP): l/100 km ; 9,2-10,3 (9,0-9,9) ; 6,8-7,7 (6,6-7,3)
- Kombinált, súlyozott áramfogyasztás (WLTP): kWh/100 km ; 24,7-27,3 (23,4-26,6) ; 16,0-23,0 (15,0-20,0)
- Kombinált, súlyozott CO2-kibocsátás (WLTP): g/km ; 209-234 (204-226) ; 178-202 (174-192)
- Electric range (EAER, WLTP): km ; 92-105 (94-109) ; 89-105 (94-109)
___
*7  A GLE Coupé értékei eltérés esetén zárójelben szerepelnek.
*8  Kizárólag a GLE esetében elérhető.
*9  WLTP CO2-értékek. amelyek méréséhez az EU 2017/1153 2/3-as számú aktuális szabályozást használták. Az üzemanyag-fogyasztási értékek kalkulációja ezek alapján történt.
*10  WLTP CO2-értékek. amelyek méréséhez az EU 2017/1153 2/3-as számú aktuális szabályozást használták. Az üzemanyag-fogyasztási értékek kalkulációja ezek alapján történt. Az áramfogyasztás és a hatótáv megállapítása a 2017/1151/EU számú direktíva alapján történt.
 
Sikertörténet: a Tuscaloosa-i gyár
A gyár 1995-ös alapításakor az egység a Mercedes-Benz első nagyméretű gyára volt Németországon kívül. Az éves gyártási mennyiség körülbelül kétharmadát exportálják, amely az itt székelő Mercedes-Benz U.S. Internationalt (MBUSI) az USA egyik legnagyobb autóipari exportvállalatává teszi. 1997 óta mintegy négymillió jármű hagyta el a Tuscaloosában található gyárat. Csak 2021-ben körülbelül 260.000 SUV modell készült itt.
 
A Tuscaloosa-i gyár modern digitális, fenntartható, hatékony és rugalmas gyártási eljárásokat használ. A gyáregység emellett a sindelfingeni Factory 56 terveit követi, amely az autóipari gyártás jövőjét szimbolizálja a Mercedes-Benz-nél. A Mercedes-Benz már korán befektetett a rugalmas gyártásba és az első között kezdte el használni az MO360 modern, digitális gyártási ökoszisztémát. Ez lehetővé teszi, hogy a Mercedes-Benz Tuscaloosa-i gyára párhuzamosan készítsen belső égésű, plug-in hibrid és teljes mértékben elektromos autókat nagy mennyiségben.
 
Kibővített felszereltség és felfrissült megjelenés a Mercedes AMG GLE SUV és GLE Coupé esetében 
•  Megújult első lökhárító, nappali menetfények és hátsó lámpák
•  Új keréktárcsák, fényezések, belső színek és díszítőelemek
•  Különösen gazdag alapfelszereltség
•  Nagyobb nyomaték és jobb menetteljesítmények az '53'-as modellek esetében
•  A dőlésstabilizálás és a légrugózás szoftverfrissítése
 
A Mercedes AMG továbbfejlesztette sikeres GLE SUV és Coupé modellsorozatát, felkészülve a következő modellciklusra. A megújult modellek szemből könnyen felismerhetők az új kialakítású, LED-es nappali menetfényekről. Az ’53’-as modellek új lökhárítót is kapnak hangsúlyosan kialakított oldalsó légbeömlőkkel, amelyek a sugárhajtású repülőgépek szárnyaira emlékeztetnek. Az erőteljes megjelenésnek köszönhetően a modellek megjelenésében közelebb kerülnek a nyolchengeres társaihoz. Hátul megújult, LED-es lámpákat találunk. Két új színnel bővült a kínálat: az Alpin-szürke uni és a Szodalit-kék metál fényezéssel. Emellett elöl az AMG emblémát is megtaláljuk a Mercedes csillag mellett az összes jövőbeli AMG jármű ismertetőjeként. A GLE 63 S 4MATIC+ Coupé esetében (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 12,3–12,7 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátás: 280 287 g/km)  új, 22 colos, tíz duplaküllős, kovácsolt alumínium keréktárcsák képezik az alapfelszereltség részét, amelyek opcionálisan a többi modellhez is elérhetők. 
 
Friss színek az üléskárpitoknál
A GLE 53 4MATIC+ Coupé (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 10,2-10,5 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátás: 232–239 g/km)13 és a két '63'-as modell esetében az AMG ülések kizárólag bőrkárpitozással elérhetők. Itt újdonságot jelent a Bahia-barna/fekete és a Macchiato-bézs/fekete színkombináció. A díszítőelemek esetében opcionálisan a magasfényű, barna hársfa is elérhető. Felár ellenében az AMG karbonszálas vagy a MANUFAKTUR magasfényű fekete zongoralakk ugyancsak elérhető. Az új Mercedes-AMG GLE modellek szintén megkapják a legújabb generációs MBUX rendszert: az AMG-specifikus megjelenítés még áthatóbbá teszi a márka által nyújtott élményt.
 
Jelentősen kibővített alapfelszereltség
A változtatások fontos aspektusa volt a kínálat még logikusabb felépítése, amelyet precízen a leggyakrabban kifejezett ügyfélkívánságoknak megfelelően alakítottak ki. Ennek eredményeképpen az alapfelszereltség jelentősen gazdagabb, mint az elődmodell esetében. A GLE 53 4MATIC+ SUV (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 10,3-10,7 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátás: 234-244 g/km)13 esetében magában foglalja az elektromosan nyitható panoráma napfénytetőt, a fűthető első üléseket, az Adaptív távfény asszisztenst és az okostelefon-integrációt. A modell opciós listáján megtalálható az AMG Performance kipufogórendszer, a Burmester hangrendszer, a Memória csomag, a 360-fokos kamerarendszer, a KEYLESS-GO csomag és a Holttérfigyelő asszisztens. Az AMG Performance kormánykerekek legújabb generációja fogadja a vezetőt. A kerek AMG kormánykerék gombok kristálytiszta kijelzővel és intuitív működtetési logikával rendelkeznek. Lehetővé teszik, hogy a fontos vezetési funkciókat és az összes vezetési üzemmódot úgy választhassa ki a vezető, hogy ne kelljen levennie a kezét a kormánykerékről. A kormánykerék karimája opcionálisan fűthető és a kormánykerék elérhető karbonszálas megjelenésben is.
 
A GLE 53 4MATIC+ Coupé esetében még gazdagabb az alapfelszereltség: itt már az első ülések klimatizálása, az MBUX Augmented Reality funkciója és a MULTIBEAM LED fényszórók is alapáron megtalálhatók a fedélzeten. Ez ugyanúgy érvényes a GLE 63 S 4MATIC+ SUV-ra is (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 12,4 – 12,8 l/100 km, kombinált CO2 -kibocsátás: 282 291 g/km)13. A GLE 63 S 4MATIC+ Coupé esetében az ügyfelek alapáron élvezhetik az AIR-BALANCE csomag, a multikontúr első ülések és a Head-up display előnyeit. Ugyancsak alapfelszereltség az MBUX belső asszisztens, a hűthető-fűthető pohártartók és a logó-kivetítés, amely AMG-specifikus animációt vetít a talajra az első ajtók nyitásakor. 
___
*11  Az értékek a „WLTP CO2 figures” eljárásnak megfelelően az érvényben lévő 2017/1153-as számú EU törvény 2.3-as pontja szerint kerültek megadásra. Az üzemanyag-fogyasztási adatok az eljárás alapján kalkulált értékek.
 
Elektrifikált motorok és módosított futómű
A GLE 53 4MATIC+ a sportosságot kimagasló fokú hétköznapi praktikummal ötvözi. A külső minden eddiginél jobban idézi az AMG dinamizmusát. A sportos élmények alapját a továbbra is 435 lóerős, 3,0 literes, soros, hathengeres, turbós benzinmotor adja. A szoftverfrissítésnek és a nagyobb turbófeltöltőnek köszönhetően az AMG fejlesztőmérnökei az eddigi 520-ról 560 Nm-re növelték a maximális forgatónyomatékot. Emellett a motor különösen gyorsan reagál a gázpedál parancsaira, fokozott dinamizmust nyújtva. Álló helyzetből 100 km/h-ra ugyancsak gyorsabban, 5 másodperc alatt gyorsul a típus (korábban 5,3).
 
A GLE 63 S 4MATIC+ a színtiszta AMG Driving Performance megtestesítője – minden terepen. Olyan ügyfelekhez szól, akik nem szeretnek kompromisszumot kötni. Itt a szélsőséges sportosság jó terepképességekkel és megbízható mindennapi használhatósággal egyesül. A ’63’-as modellek jól bevált AMG 4,0 literes, V8-as biturbó erőforrása 612 lóerővel (450 kW) biztosít kimagasló gyorsulást. Opcionálisan az ’53’-as modellek váráslói is megrendelhetik a GLE 63 S 4MATIC+ futóművét. Az ESP® szoftverének, a hátsó elektronikusan vezérelt önzáró differenciálműnek és a teljes mértékben változó elosztású AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtásnak, valamint a futóműnek a finomhangolásával az összes modellváltozat még jobb menetdinamikát és kimagasló vezetési élményt nyújt.
 
Mindkét motor elektrifikált, vagyis integrálható indítógenerátorral (ISG) és 48 V-os elektromos rendszerrel rendelkezik. Az ISG egyetlen erőteljes elektromotorban egyesíti az indítómotort és a generátort, amely a motor és a váltó között kap helyet. Az ISG hibrid funkciókat is ellát, így képes a rásegítésre, a rekuperációra, a terhelési pont eltolására, a vitorlázásra, valamint a motor szinte észrevétlen újraindítása a start/stop rendszer működése esetén.
 
Ugyancsak az összes AMG GLE modellváltozat közös nevezője a teljes mértékben változtatható elosztású AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás és az adaptív lengéscsillapítással rendelkező AMG RIDE CONTROL+ légrugózás. Az AMG ACTIVE RIDE CONTROL aktív dőlésstabilizálás széria a ’63’-as modellek esetében és opcionálisan elérhető az ’53’-as modellekhez is. A rendszer az első és a hátsó tengelyen elhelyezett egy-egy elektromechanikus aktuátorral dolgozva csökkenti a karosszéria dőlését kanyarodás közben és még precízebb bekanyarodást, valamint még jobb terhelésváltási reakciókat biztosít. A futómű kényelme egyenesben szintén javult, mivel az egyenetlen útfelület által egy oldalon okozott hullámokat a rendszer kiegyensúlyozza. A modellfrissítés részeként a dőlésstabilizálás és a légrugózás is szoftverfrissítést és új hangolást kapott. Ezek az intézkedések növelik a dinamikus vezethetőség és a kényelem közötti tartományt.
 
A műszaki adatok áttekintése
 
;  ;  ; Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ SUV ; Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ SUV
- Motor:  ; 3,0 literes, soros, hathengeres motor turbófeltöltéssel, elektromos kiegészítő kompresszorral és ISG-vel ; 4,0 literes V8-as motor kettős megfúvású turbófeltöltőkkel és ISG-vel
- Hengerűrtartalom: cm3 ; 2999 ; 3982 
- Max. teljesítmény: kW/lóerő ; 320/435 + 15 kW/22 lóerő (ISG) ; 450/612 + 16 kW/22 lóerő (ISG)
hozzá tartozó fordulatszám: 1/perc ; 5800-6100 ; 5750-6500
- Max. nyomaték: Nm ; 560 + 200 (ISG) ; 850 + 250 (ISG)
- - hozzá tartozó fordulatszám: 1/perc ; 2200–5800 ; 2500–4500
- Hajtáslánc: AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás teljes mértékben változó nyomatékelosztással ; AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás teljes mértékben változó nyomatékelosztással
- Váltómű: AMG SPEEDSHIFT TCT 9G ; AMG SPEEDSHIFT TCT 9G 
- Kombinált üzemanyag-fogyasztás: l/100 km ; 10,3 – 10,7 ; 12,4 – 12,8
- Kombinált CO2-kibocsátás*14: g/km ; 234-244 ; 282-291
- Gyorsulás 0-100 km/h: mp ; 5,0 ; 3,9
- Végsebesség: km/h ; 250 ; 280
 
;  ;  ; Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé ; Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ Coupé
- Motor:  ;  3,0 literes, soros, hathengeres motor turbófeltöltéssel, elektromos kiegészítő kompresszorral és ISG-vel ; 4,0 literes V8-as motor kettős megfúvású turbófeltöltőkkel és ISG-vel
- Hengerűrtartalom: cm3 ; 2999 ; 3982 
- Max. teljesítmény: kW/lóerő ; 320/435 + 15 kW/22 lóerő (ISG) ; 450/612 + 16 kW/22 lóerő (ISG)
- - hozzá tartozó fordulatszám: 1/perc ; 5800-6100 ; 5750-6500
- Max. nyomaték: Nm 560 + 200 (ISG) ; 850 + 250 (ISG)
- - hozzá tartozó fordulatszám: 1/perc ; 2200–5800 ; 2500–4500
- Hajtáslánc:  ; AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás teljes mértékben változó nyomatékelosztással ; AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás teljes mértékben változó nyomatékelosztással 
___
*12  Az értékek a „WLTP CO2 figures” eljárásnak megfelelően az érvényben lévő 2017/1153-as számú EU törvény 2.3-as pontja szerint kerültek megadásra. Az üzemanyag-fogyasztási adatok az eljárás alapján kalkulált értékek.
*13  Elektronikusan szabályozott.
 
Váltómű ;  ; AMG SPEEDSHIFT TCT 9G ; AMG SPEEDSHIFT TCT 9G 
- Kombinált üzemanyag-fogyasztás*14: l/100 km ; 10,2-10,5 ; 12,3-12,7
- Kombinált CO2-kibocsátás*14: g/km; 232-239 ; 280-287
- Gyorsulás 0-100 km/h: mp ; 5,0 ; 3,9
- Végsebesség*15: km/h ; 250 ; 280
___
*14  Az értékek a „WLTP CO2 figures” eljárásnak megfelelően az érvényben lévő 2017/1153-as számú EU törvény 2.3-as pontja szerint kerültek megadásra. Az üzemanyag-fogyasztási adatok az eljárás alapján kalkulált értékek.
*15  Elektronikusan szabályozott.
 
www.mercedes-benz.hu    

NEWS ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Mercedes ; Robot, automatika, automata ; Radar, szenzor, ultrahang, érzékelő ; IT, informatika, digitális, elektronikus ; Internet, IoT, felhő ; Fém, gépipar ; Logisztika, szállítmányozás, beszállítás ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: