Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Jövő a vonatközlekedésben: a vasúti forgalom automatizálásán dolgozik a Bosch Engineering

2022.10.26

Forrás: Bosch, Sajtóközlemény
• A digitalizáció és az automatizálás új vasúti pályák építése nélkül növeli a meglévő vasúti hálózat kapacitását


• A fejlesztés fókuszában a részben és teljesen automatizált vezetéshez szükséges objektumfelismerő és osztályozó rendszerek állnak 

• A Bosch Engineering a fejlesztésben sikeresen együttműködik a Deutsche Bahnnal, valamint az SNCF francia állami vasúttársasággal 

• A Bosch Engineering fontos fejlesztési partner és jelentős beszállító a vasúti szektorban

Abstatt, Németország – A jövő közlekedése minden területen új technológiai megoldásokat kíván, ez alól a vasút sem kivétel. A közlekedési szektor karbonlábnyomának csökkentése érdekében a vasúti személy- és áruszállítás további erősítése szükséges. „A vasút vonzerejének kulcsa a digitalizáció és az automatizálás, amely sűrített menetrendet, könnyebb hozzáférhetőséget és nagyobb pontosságot eredményez. Ezzel a meglévő vasúti pályahasználat kapacitását jelentősen bővíteni tudjuk úgy, hogy egyetlen méternyi új vágányra sincs szükség” – hangsúlyozta Heiko Mangold, a Bosch Engineering vasúttechnológiai üzletágának vezetője. A hosszú távú vízió a teljesen automatizált, összekapcsolt és mindezeknek köszönhetően hatékony vasúti közlekedés, gyakoribb személy- és tehervonatokkal, magas hálózati kihasználtsággal. 

A vonatforgalom automatizálása bevált autóipari technológiák alapján
A Bosch Engineering több mint tíz éve kutat és fejleszt a vasúti közlekedés automatizálására szolgáló rendszereket és funkciókat. A vállalat a városi vasúti közlekedés számára olyan ütközésfigyelmeztető rendszert kínál, amely segít a villamosvezetőknek a forgalomban, és jelentősen növeli a közlekedés biztonságát. A nagyvasúti forgalom számára a Bosch Engineering ennél is átfogóbb megoldásokon dolgozik a vezetési funkciók automatizálásának támogatására, beleértve a normál vasúti forgalmat, a tolatást, valamint a vonatok mozgatását és rendezését a pályaudvarokon. Az eredményekhez hozzájárul, hogy a vállalatcsoport az autóiparból származó, a vezetéstámogató rendszerek és az automatizálás terén szerzett széleskörű tapasztalatait is fel tudja használni a munka során. A fejlesztés fókuszában a tárgy- és jelzésfelismerő rendszerek, valamint a vonat környezetét értelmező és a balesetek megelőzését menet közben segítő objektumosztályozási módszerek állnak. „A következő lépés a vonatközlekedés automatizálása oly módon, hogy a mozdonyvezetőnek csak felügyelnie kelljen a működést, és kizárólag vészhelyzet esetén legyen szükség a beavatkozására, ezt pedig a teljes automatizálás követi majd” – fejtette ki Heiko Mangold.

A Digitale Schiene Deutschland program Sensors4Rail projektjének részeként a Deutsche Bahnnal, valamint a francia állami vasúttársaság, az SNCF Train Autonome – Service Voyageurs konzorciumával közösen megvalósított első sikeres koncepciók igazolják a Bosch Engineering szoftverében és hardverében rejlő automatizálási potenciált. Jelenleg a munka arra irányul, hogy a kutatási és fejlesztési eredmények alapján használatra kész termékek készüljenek. A kapott adatok validálása és optimalizálása érdekében további szimulációkat és teszteket kell még végezni különböző útvonalprofilokon, több vonat- és mozdonytípus bevonásával.

Vezetéstámogatás és ütközésmegelőzés a hazai villamosforgalomban
A villamosokra telepített innovatív ütközésmegelőző rendszer fejlesztésében a Bosch Engineering mérnökeivel együttműködve a Bosch Budapesti Fejlesztési Központ szakemberei is részt vesznek. „A villamosok ütközésmegelőző technológiája valós forgalmi körülmények között már Debrecenben is bizonyított, a tesztelést pedig az idén Budapesten is elkezdtük. A rendszer alapját képező kamerát és a radarszenzort Magyarországon, a Bosch vállalatcsoport hatvani telephelyén gyártjuk” – emelte ki Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban.

További információk:

Sensors4Rail – Digitale Schiene Deutschland
https://digitale-schiene-deutschland.de/en/Sensors4Rail   

Train Autonome – Service Voyageurs de SNCF
https://www.sncf.com/en/innovation-development/innovation-research/driverless-trains-to-run-in-2023   

Címkék: Bosch, Bosch Engineering, BBIK, Budapesti Fejlesztési Központ, fejlesztés, vasút, vasúti közlekedés, digitalizáció, automatizált, mobilitás, vezetéstámogató rendszer

Háttér információ 

A Mobilty Solutions-ről

A Mobility Solutions a Bosch csoport legnagyobb üzletága. Az üzletág 2021-ben 45,3 milliárd euró árbevételt ért el, így a teljes működési árbevételhez 58 százalékkal járult hozzá. Mindez a Bosch csoportot a vezető autóipari beszállítók közé sorolja. A Mobility Solutions üzletág a közlekedés biztonságos, fenntartható és izgalmas vízióját követi, továbbá egyesíti a csoport szakértelmét a személyre szabottság, az automatizálás, az elektromossá tétel és az összekapcsolhatóság területén. Az üzletág ügyfelei számára az eredményt az integrált mobilitási megoldások jelentik. A Mobility Solutions fő tevékenységi területei a befecskendezési technológia és a belsőégésű motorok hajtáslánc-perifériái, a hajtáslánc villamosításának különféle megoldásai, a járműbiztonsági rendszerek, a vezetőtámogató és automatizált funkciók, a felhasználóbarát infotainment technológiák, valamint a jármű és jármű, illetve a jármű és infrastruktúra közötti kommunikáció, a szervizkoncepciók, valamint a gépjárműipari aftermarket technológiák és szolgáltatások. A Bosch olyan fontos autóipari innovációk szinonimája, mint az elektronikus motorvezérlés, az ESP menetstabilizáló rendszer és a common-rail dízeltechnológia.

A Bosch Engineering GmbH-ról

A Bosch Engineering GmbH a Robert Bosch GmbH százszázalékos tulajdonú leányvállalata, székhelye a németországi Abstattban található. A vállalat 1999 óta autóipari rendszerfejlesztési partnerként több mint 3.000 munkatársával fejlesztési szolgáltatásokat nyújt a hajtásláncok, a biztonsági és kényelmi rendszerek, valamint az elektromos és elektronikus rendszerek területén – az eredeti koncepciótól a sorozatgyártásig. Az elektronikára és szoftverekre szakosodott vállalat a Bosch bevált nagyszériás gyártási technológiájára támaszkodva személyre szabott megoldásokat fejleszt személyautók, haszongépjárművek, terepjárművek és lakóautók számára, valamint vasúti, hajós és ipari felhasználásra. A Bosch Engineering GmbH koordinálja a Bosch csoport motorsport-tevékenységeit is. További információk a www.bosch-engineering.com weboldalon érhetők el.

A Bosch csoportról

A Bosch csoport különböző technológiák és szolgáltatások vezető nemzetközi szállítója. Világszerte mintegy 402.600 munkatársat foglalkoztat (2021. december 31-én) és 2021-ben 78,7 milliárd euró árbevételt ért el. A cégcsoport négy üzleti területen végzi tevékenységét, ezek a mobilitási megoldások, az ipari technika, a fogyasztási cikkek, valamint az energia- és épülettechnika. Vezető IoT-vállalatként a Bosch innovatív megoldásokat kínál az intelligens otthonokhoz, az ipar 4.0-hoz és a hálózatba kapcsolt mobilitáshoz. A Bosch fenntartható, biztonságos és izgalmas mobilitási megoldásokat nyújt partnereinek. Szakértelmét a szenzortechnológia, valamint a szoftverek és szolgáltatások területén, továbbá saját IoT-felhőjében hasznosítva kínál ügyfelei számára hálózatba kapcsolt, cross-domain megoldásokat egyetlen forrásból. A Bosch csoport stratégiai célja, hogy megkönnyítse a hálózatba kapcsoltságot olyan termékekkel és megoldásokkal, amelyek mesterséges intelligenciát (MI) használnak, vagy annak segítségével fejlesztettek, gyártottak. A Bosch csoport termékei és szolgáltatásai hasznos megoldásokkal javítják az élet minőségét. Az „Életre tervezve” szlogen ezt a világszerte elérhető technológiát jelenti. A Bosch csoport magában foglalja a Robert Bosch GmbH-t, annak mintegy 60 országban működő csaknem 440 leányvállalatával és regionális vállalataival együtt. Értékesítési és szolgáltatási partnereit is beleszámítva a Bosch globális gyártási és értékesítési hálózata a világ szinte minden országát lefedi. A Bosch csoport világszerte több mint 400 telephelye 2020 első negyedéve óta karbonsemleges. A jövőbeli növekedés alapja a vállalat innovatív ereje. A Bosch világszerte 128 telephelyen 76.100 munkatársat foglalkoztat a kutatás és fejlesztés területén, többek között 38.000 szoftvermérnököt.

A vállalatot 1886-ban Robert Bosch (1861-1942) „Finommechanikai és Elektrotechnikai Műhelyként” alapította Stuttgartban. A Robert Bosch GmbH tulajdonosi szerkezete szavatolja a Bosch csoport vállalati önállóságát. Ez lehetővé teszi a vállalat számára jelentős, a jövő biztosítása érdekében történő befektetések megvalósítását. A Robert Bosch GmbH üzletrészeinek 94 százaléka a Robert Bosch Stiftung GmbH közhasznú alapítvány tulajdonában van. A maradék üzletrészek a Robert Bosch GmbH-nál és a Bosch család tulajdonában lévő társaságnál vannak. A szavazati jogok többsége a Robert Bosch Industrietreuhand KG-é, amely a vállalati társasági jogokat is gyakorolja.

További információért látogasson el honlapunkra:
www.bosch.hu, iot.boschblog.hu, www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, http://www.twitter.com/BoschPress.


NEWS ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Önvezető, automatizált járművezetés, ; Munkagép, haszongép ; Robot, automatika, automata ; Radar, szenzor, ultrahang, érzékelő ; IT, informatika, digitális, elektronikus ; Fém, gépipar ; Logisztika, szállítmányozás, beszállítás ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem ; - Bosch

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: