Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

A Schaeffler megerősíti csapágy üzletágát, és az e-mobilitáshoz is fejleszt csapágyakat

2022.02.18

Forrás: Schaeffler Sajtóközlemény
• Az innovatív Schaeffler-csapágytechnológiák kulcsszerepet játszanak a hatékony és fenntartható mobilitásban


• A háromsoros TriFinity csapágy és a nagyteljesítményű centrifugális tárcsás golyóscsapágy kiemelkedő hatékonyságot és élettartamot biztosítanak minden hajtáslánc típushoz. 

• Az elektromos járművekhez készült egyedi megoldások jelzik a Schaeffler sikeres irányváltását

Az innovatív csapágymegoldások fontos szerepet játszanak a fenntartható mobilitásban, mivel hatékonyabbá teszik a hajtásláncokat és futóműrendszereket. Az elektromos járművek esetében mindennemű energiamegtakarítás nagyobb hatótávolságot jelent. Ezáltal a járműfejlesztés fókuszába kerül minden egyes csapágyas megoldás, és a súrlódás optimalizálása. A Schaeffler globális autóipari- és ipari beszállító felismerte az innovatív csapágyakban rejlő lehetőséget, és a háromsoros TriFinity kerékcsapágy és a nagyteljesítményű centrifugális tárcsás golyóscsapágy formájában további termékinnovációkat mutat be az e-járművekhez.

„Az innovatív csapágytechnológiák a termékportfóliónk szerves részét képezik, és az Autóipari Technológiák Üzletág sikeres üzleti tevékenysége szempontjából kiemelt jelentőségük van“ - mondja Matthias Zink, a Schaeffler AG Autóipari Technológiák Üzletágának vezérigazgatója. „A Schaeffler a hagyományos meghajtások mellett, az elektromos hajtásláncokba és futóműrendszerekbe való hatékony és nagy pontosságú csapágymegoldásokat fejleszt, és ezáltal fenntarthatóbbá teszi ezeket.“

A szinergiák kihasználására és annak érdekében, hogy ügyfeleinek még gyorsabban kínálhasson egyedi igényekre szabott megoldásokat, a Schaeffler az Autóipari Technológiák Üzletágán belül az év elején egy új csapágy divíziót alapított. „Az e-mobilitás a csapágy üzletágunk nagy lehetősége“ – mondja Dr. Dieter Eireiner, a csapágy divízió vezetője. „A következő években komoly üzleti fejlődés elé nézünk, és különösen a golyós-, a hengergörgős és a gördülőcsapágyak esetében látunk értékesítési potenciált, és már most ígéretes fejlesztési projektekben veszünk részt nagynevű járműgyártókkal. A könnyű- és a nehéz haszongépjárművek területén is fontosak az innovatív csapágytechnológiák, mivel a hatótávolságot jelentősen megnövelik. A csapágygyártást az ügyfeleinkkel közösen fogjuk új szintre emelni.“

TriFinity: Három sor a maximális modularitásért

A TriFinity a Schaeffler háromsoros kerékcsapágya, amelyet elektromos hajtásláncokba fejlesztettek. Szemben a standard kétsoros golyóscsapággyal a TriFinity nagyobb tengelyterhelés átvitelét teszi lehetővé, lényegesen megnövelt élettartammal és merevséggel a csapágyméretek módosítása nélkül. Továbbá ez az innovatív golyóscsapágy design az előterhelt gördülő csapágyegységek alternatívájaként szolgálhat. A gördülő csapágyról a golyósra történő váltás a súrlódási nyomaték és merevség jelentős mértékű javulásához vezet, ami FTP75-menetciklusban az áramfogyasztás 0,7%-os csökkenéséhez vezet járművenként. A Schaeffler-homlokkerék-fogazás és a TriFinity kombinációja méretcsökkentésre ad lehetőséget, és ezáltal kisebb átmérőjű kerékcsapágyat eredményez, ami kevesebb csapágy- és tömítési súrlódáshoz, optimalizált csapágytömeghez és kisebb CO2-lábnyomhoz vezet. A holtjáték nélküli homlokkerék-fogazás azonos csapágyméretek esetén lehetővé teszi elektromos járműveknél akár az 50%-kal nagyobb meghajtásnyomaték átvitelét kisebb súlynál, egyszerűbb szereléssel és kisebb zajképződéssel.

Nagyteljesítményű golyóscsapágy a nagyobb hatékonyságért és a maximális élettartamért

Az új, nagyteljesítményű centrifugális tárcsás golyóscsapággyal a Schaeffler nagy hatékonyságú, súrlódásoptimalizált és fenntartható csapágyat kínál az e-mobilitás alkalmazásaihoz. Ez kombinálja a nyitott és a tömített csapágy előnyeit. A 0,3Nm-rel kisebb súrlódással, valamint a mintegy 0,1 g/km csapágyankénti CO2-csökkentéssel a nagyteljesítményű golyóscsapágy egy olyan egyszerű és okos megoldás, amely nagy hatással van az összteljesítményre. A nyitott csapágyhoz képest a nagyteljesítményű golyóscsapágy élettartama a tízszeresére nőtt, ugyanakkor a költségeket csökkenteni lehetett. Az újítás már elnyerte a „Magna Supplier Award“ elnevezésű díjat, és jelenleg a 2022-es Német Innovációs Díjra jelölték.

Sajtófotó Matthias Zinkről:
www.schaeffler.com/en/executive-board  

www.schaeffler.hu     


NEWS ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Munkagép, haszongép ; Fém, gépipar ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem ; - Schaeffler

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: