Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

A Continental az autóból a villamosba viszi át a szem elé vetített kijelzőt

2022.02.24

Forrás: Continental, Hírek
¤ A kijelző jobb átláthatóságot, és így nagyobb biztonságot nyújt bonyolult közlekedési helyzetek esetén
¤ A szem elé vetített kijelző technológiát már sorozatgyártott autók is használják


¤  Az ütközésre figyelmeztető rendszer, valamint a kanyarodási asszisztens tovább könnyíti a vezetők munkáját

Budapest, 2022. február 24. - A Continental villamosok számára fejlesztett szem elé vetített kijelzőt (head-up display - HUD). A Continental Engineering Services (CES) házon belüli fejlesztési és gyártási szolgáltató központ kijelzőmegoldásának célja a városon belüli közlekedés biztonságosabbá tétele azáltal, hogy a villamosvezetők teljes figyelmüket az úton zajló eseményekre összpontosíthatják. Ez lehetővé teszi például a vészfékezések számának csökkentését is. A villamosok többnyire zsúfolt, és gyakran kihívásokkal teli belvárosi forgalomban közlekednek, olyan környezetben, ahol a kerékpárok, elektromos rollerek és mopedek népszerűségének emelkedésével egyre csak növekszik a védtelen közlekedők száma. Továbbá sok forgalomban részt vevő gyalogos figyelmét a mobiltelefon használat is elvonja, ami a közlekedési szolgáltatók információi szerint egyre több, gyakran villamosokat is érintő balesethez vezet.

Egy vasúti járműgyártó megbízásából a Continental Engineering Services jelenleg azon dolgozik, hogy gyártásra kész szintre fejlessze az innovatív kijelzőt, amit az idei év közepétől fognak használni Európában. A CES fontos úttörő munkát végez ezzel, hiszen mindeddig a vasúti közlekedésben nem léteztek valódi szem elé vetített kijelzők. A kijelző kulcsfontosságú elemei - például az erős fényforrás - a Continental autóipari portfóliójából származnak, és már több nagy autógyártó különböző járműmodelljében megtalálhatók alapfelszerelésként. „A villamosok szem elé vetített kijelzőjének fejlesztésével jelentős lépést teszünk a városi kötöttpályás közlekedés nagyobb biztonsága felé” - magyarázza Dr. Christoph Falk-Gierlinger, a CES ügyvezető igazgatója. „A korábban a különböző műszerfalakon megjelenített információk mostantól a vezető látóterébe helyezhetők a központi szem elé vetített kijelző segítségével. A figyelem így nem kerül el a forgalomról és az utazás a villamosvezetők és az utasok számára egyaránt biztonságosabbá válik.”

Az új szem elé vetített kijelző segít megelőzni a közlekedés során előforduló ütközéseket 

A szem elé vetített kijelzők használata a vasúti járművekben hatalmas előnyökkel jár. Akárcsak az autóiparban, a tendencia az egyre nagyobb szélvédők és ennek következtében az alacsonyabban rögzített műszerfalak irányába mutat. Ebben az esetben azonban a szükséges fejmozdulatok elterelhetik a figyelmet a forgalmi helyzetekről. Ezen felül a szemnek folyamatosan váltania kell a közelre és távolra fókuszálás között, mivel a vezető tekintete a műszerfal és az út között kell, hogy mozogjon. Mindez rendkívül kimerítő a vezető számára. A létfontosságú információk – például a figyelmeztető jelzések, a sebesség, vagy a következő megállóig fennálló távolság – közvetlen kivetítése a látótérbe viszont kényelmesebbé teszi a vezetést, ami emellett nagyobb biztonsághoz is vezet. Ez azért működik, mert az információ úgy jelenik meg virtuálisan, mintha egy bizonyos távolságra helyezkedne el a jármű előtt. Így a szemnek nem kell folyamatosan újrafókuszálnia.

Az új Combiner szem elé vetített kijelző a vezető látóterében egy külső átlátszó képernyőn jeleníti meg az információkat. Ez lehetővé teszi a technológia költséghatékony használatát márkától és gyártótól függetlenül, mind az új fejlesztésű járművekben, mind a meglévő modellek utólagos felszerelése esetén. Amellett, hogy a vezetők egyszerre követhetik figyelemmel az utat és a vezetőhely kijelzőjét, az információ úgy jelenik meg, hogy látszatra mindig ugyanolyan távolságban marad. Emellett az is lényeges, hogy a rendkívül erős LED-eknek köszönhetően az autóiparban már prémium megoldásként bevált Continental szem elé vetített kijelzője erős napsütésben is megfelel a legmagasabb szintű fény- és képminőségi követelményeknek.

A CES mélyreható ismeretekkel és szakértelemmel rendelkezik a nagyüzemi gyártásból származó autóipari technológiák új alkalmazási területekre történő adaptálásában. Az innovatív szem elé vetített kijelző mellett a CES vasúti járműveket érintő technológiai portfóliójában egyéb rendszertechnológiai megoldások is szerepelnek, mint amilyen például a vezető állapotának figyelése – amely egy kamera segítségével követi figyelemmel a sofőrt –, vagy a szemből, illetve oldalról érkező ütközésre figyelmeztető rendszer. Ezeket a technológiákat már sikeresen bevezették a személy- és haszongépjárművek ágazataiban.

A CES mérnökei részletesen megvizsgálták a villamosok működését és vezérlését, a műszaki kihívásokat, valamint a villamosok vezetőhelyeinek kialakításait ahhoz, hogy megfelelően felhasználhassák a technológiát a villamosokban. Az egyik vezető vasúti járműgyártóval szoros együttműködésben történő fejlesztési projekt első lépése egy az autóipari minőségi szabványoknak megfelelő, innovatív és a vasúti közlekedésre optimalizált szem elé vetített kijelzőmegoldás létrehozása volt. A jövőben további felhasználási területek is elképzelhetők, mivel a technológia vonatokon is alkalmazható.

www.continental.hu   


NEWS ; Ipari hírek ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Munkagép, haszongép ; Robot, automatika, automata ; Radar, szenzor, ultrahang, érzékelő ; IT, informatika, digitális, elektronikus ; Fém, gépipar ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem ; - Continental

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: