Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Rajtra kész az új Opel Insignia Sports Tourer

2017.02.06

Forrás: Opel, Hírek
¤ Elődjénél 100 literrel több poggyászt fogad, láblengetésre nyílik a csomagtartó ¤ Élvezetes menetdinamika, intelligens összkerékhajtás


¤ Sportos vonalak a Monza Concept tanulmányterv mintájára
¤ Védelmező sávtartó asszisztens, automatikus vészfékezés és sok egyéb
¤ Nappali fény a legújabb generációs Opel IntelliLux LED® Matrix-világítással
¤ IntelliLink infotainment és Opel OnStar, szállodafoglalással és parkolóhely-kereséssel
¤ Fűthető négy ülés, szélvédő és kormánykerék
¤ Világpremier a Genfi Autószalonon, de már február közepétől megrendelhető

Rüsselsheim. Nagyon jó formában van az új Opel Insignia Sports Tourer: stílusosan sportos, mint egy nagy kupé, kompromisszum nélkül tágas, és példamutatóan biztonságos, ahogy egy valódi zászlóshajótól elvárható. Az Insignia második nemzedéke lélegzetelállító vonalakkal, 1640 literre nőtt csomagtérrel – ez százzal több a típuselődénél – és olyan csúcstechnikájú megoldásokkal hódít, mint az IntelliLux LED® Matrix-világítás, a legmodernebb vezetőtámogató asszisztensek vagy a szélvédőre vetített kijelző. Ezekhez járul az Opelre jellemzően első osztályú csatlakoztathatóság, okostelefon-integrációval, amelyet az Opel OnStar egy újabb szolgáltatása bővít – szállodai szobát foglal az Insignia utasainak –, és segít parkolóhelyet is keresni. Az Opelnél elsőként az Insignia új nemzedéke kínál nyolcfokozatú automatát, 360 fokos látószögű kamerát és a nyomatékot kerekenként intelligensen elosztó (Torque Vectoring) összkerékhajtást. Az új Opel Insignia Sports Tourer világpremierje március 7-én lesz a Genfi Autószalonon, de már február közepétől rendelhető az autó.

Az új Opel Insignia Sports Tourer 200 kilogrammot elérő mértékben – hajtóműtől és felszereltségtől függően – könnyebb az elődmodellnél, amit főképp könnyű anyagokkal és ügyes tervezéssel értek el. Ennek és a vezető alacsonyabb üléspozíciójának jóvoltából érezhetően dinamikusabb lett – a márka egyetlen kombija sem volt még ilyen élénk.

Új zászlóshajónk az autózást biztonságosabbá és komfortosabbá tevő, megfizethető csúcstechnikát kínál mindenkinek. És mekkora férőhelyet! Munkához vagy szabadidőre minden szállítási igényt kielégít az új Insignia Sports Tourer, a rüsselsheimi űrsikló. Remek érzés vezetni: ez aztán dinamikus! Jó sokat fogyott az Insignia, és továbbfejlesztett FlexRide futóművet kapott“, sugárzik az Opel főnöke, Dr. Karl-Thomas Neumann.

Csúcstechnikájú asszisztencia fokozza a komfortot és a biztonságot

A Grand Sport limuzinhoz hasonlóan az Insignia Sports Tourer is a legmagasabb műszaki színvonalat képviseli. Az adaptív IntelliLux LED® Matrix-világítás legújabb generációja még gyorsabban és precízebben reagálva borítja fényárba az utat. Olyan szerelvények fokozzák tovább a biztonságot, mint a kormányzást automatikusan korrigáló, aktív sávtartó asszisztens. Az Insignia az első Opel, amelynek aktív motorháztetője ütközéskor egy pillanat alatt felemelkedik, hogy nagyobb hely maradjon a motorblokk fölött, és ezáltal védje az elütött gyalogost.

Az utastérben az AGR-minősítésű (Aktion Gesunder Rücken e. V. – Egészséges Hát Munkacsoport) ergonomikus prémium-ülések masszázs-, szellőző- és memória-funkciója gondoskodik kellemes közérzetről. Először jelenik meg az Insigniában a hátsó szélső ülések valamint a szélvédő fűtése. Felfelé akadálytalan a kipillantás a nagy panoráma-szélvédőn át, és persze gondoltak a kényelmes és tiszta poggyászrakodásra is: az új Insignia Sports Tourer csomagtartója a hátsó lökhárító alatti láblengetésre nyílik.

Megragadja a tekintetet a Monza Concepttől örökölt forma

Már az új Insignia Grand Sport is mutatja az atletikus Momza concept tanulmány hatását, de még szembeötlőbben az Insignia Sports Tourer következő nemzedéke. Noha nőtt egy kicsit a hossza, 4986 milliméterre, első pillantásra jóval sportosabbnak, agilisabbnak és mutatósabbnak látni az elődjénél. Ebben nemcsak az elöl és hátul 11milliméterrel megnőtt nyomtáv játszik szerepet, hanem a prominens, mély hűtőmaszk és a Monza Concept inspirációját mutató fényszóró is. Az autó jelenlétét erősíti a 92-vel 2829 milliméterre növelt tengelytáv és a 30-cal megrövidített első túlnyúlás. Oldalt a jellegzetes Opel-sarló tereli a tekintetet az ajtók aljáról a far felé. A külső tükörtől krómcsík lendül a tető és az ablak között a LED-es hátsó lámpáig, és mutatja még dinamikusabbnak az 1483 milliméter magas, azaz inkább alacsony Sports Tourert. Valamennyi kivitelben széria tetősín teszi teljessé az értéksugárzó designt.

Különösen hátul jön át a Monza Concept hightech-kinézése: könnyedebbek lettek az új Insignia Sports Tourer letisztult vonalai, markáns megjelenést ad a karcsú, kissé kiálló LED-lámpák duplaíves motívuma.

Könnyű pakolni a láblengetésre nyíló csomagtartót

Praktikusabb is lett a Sports Tourer következő generációja. A csomagtér-ajtónál csökkent a távolság a lökhárító és a padló között, így könnyebb rakodni. A kerékívek között nagyobb a hely, jobban elfér a terjedelmes rakomány, például kutyaketrec. Előrehajtott hátsó üléssel 2005 milliméter hosszú a padló, ez 97-tel több az eddiginél. Az új kombi maximális befogadóképessége 1640 liter, százzal múlja felül a típuselődét.

Megkönnyíti a pakolást, hogy hozzá sem kell nyúlni az autóhoz, kombinációban a „Keyless Open“ kulcsnélküli zár- és indítórendszerrel, a hátsó lökhárító alatti láblengetésre nyílik fel a csomagtartó. A talajra vetített járműkörvonal mutatja, hol kell lendíteni. A végén ugyanez még egyszer: egy rövid lábmozdulat, és már csukódik is le lágyan az ajtó. Az intelligens rendszer felismeri az akadályokat, és szükség esetén leáll. Ügyes részlet, hogy programozható az ajtónyitás mértéke, például a garázs magasságához. Ezen túlmenően működtethető a csomagtartó zárja egy-egy gombról a vezető oldalán és hátul, illetve a kulcson. A hátsó üléssor 40:20:40 arányban dönthető, ehhez csak egy gombnyomás kell a csomagtérben. A poggyászt az opcionális FlexOrganizer padlósínjei, elválasztó hálói és rögzítő elemei tartják rendben. Ferdén felfelé eltolható fedél teszi még könnyebben hozzáférhetővé a csomagtartót.

Kellemes komfort és kiváló csatlakoztathatóság

Részletekbe menő gondosság látszik az utastérben is. Az új arányok elsősorban a hátul ülők javára váltak: a fejtér 31, a válltér 25 és a csípőnél mért szélesség 27 milliméterrel nőtt, a kívánságra kapható 1.400 x 860 milliméteres panoráma-napfénytető pedig egészen a fejük fölé nyúlik. Ráadásul fűthető a két hátsó szélső ülés.

Az új Insignia Sports Tourer mélyebben ülő vezetőjét kapcsolóközpontként veszi körül a műszerfal és a középkonzol. Tiszta vonalak és szoborszerű felületek járulnak hozzá az Opel designfilozófiájához illő elegáns összképhez. Az IntelliLink keret nélküli, enyhén az autós felé forduló érintőképernyője kiváló minőséget sugall. A fő funkciók nemcsak innen vezérlehetők ösztönszerűen, hanem három gombsorról is. A felső az infotainmenté, a középső a klímaberendezésé, az alsó az asszisztencia-rendszereké.

A lehető legjobb szórakoztatás és csatlakoztathatóság a legújabb, Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis IntelliLink generáció érdeme. Az okostelefon nemcsak simán integrálódik a jármű infotainmentjébe, hanem közben kábel nélkül fel is töltődik. Az utasokat az iránymutató Opel OnStar online- és szolgáltatási asszisztens kíséri, például automatikusan hív segítséget baleset után, vagy segít visszaszerezni az ellopott autót. Az Insignia új generációjával lép be egy új személyes szolgáltatás: egyszerűen az Opel OnStar tanácsadójához lehet fordulni, hogy találjon parkolóhelyet, vagy keressen szállodát és foglaljon szobát. Az autó valamennyi utasa 4G LTE WLAN-Hotspottal kapcsolhatja rá mobil végkészülékét az internetre.

Extra-komfortot ígér, hogy az AGR-minősítésű ergonomikus prémium első ülések egyedülállóan kombinálják az elektromos ülésszegély-állítást a masszázs-, memória- és szellőzés-funkcióval. Hideg napokon gyorsan átlátszó lesz a szintén fűthető szélvédő.

Csúcstechnika: IntelliLux LED®, 360 fokos kamera, aktív sávtartó asszisztens

Az új Opel Insignia Sports Tourer műszaki fénypontja a díjnyertes adaptív IntelliLux LED® Matrix-világítás második nemzedéke, már 16 LED-szegmenssel a keskeny fényszóróban. Több fénydiódájával jobban alkalmazkodik a mindenkori viszonyokhoz, gyorsabbak és simábbak az átmenetek. Tovább javítja a látást az innovatív aktív kanyarfény: minél jobban elfordítják a kormányt, annál erősebb a választott nyomvonal kivilágítása. A tompított fény moduljába integrált speciális távfény pedig 400 méter hatótávolságú.

A vezetőtámogatás további újdonságai:

· Vetített kijelzés mutatja a vezető látóterében a sebességet, a jelzőtáblákat, a sebességlimitet és a navigációs jelzéseket.

· 360 fokos kamera könnyíti meg a parkolást: a jármű négy oldalának kamerái madártávlatból adnak teljes képet.

· Adaptív sebességszabályozó (ACC – Adaptive Cruise Control) automatikus vészfékezéssel: méri és a sebességhez igazítja a követési távolságot, szükség esetén automatikus vészfékezést indít be.

· Aktív sávtartó asszisztens, automatikus kormánykorrekcióval: ha véletlenszerű letérést észlel a saját sávból, nemcsak a kijelzőn figyelmeztet, hanem finom kormánylökésekkel is hat ellene.

· Tolatóasszisztens: a hátsó lökhárító radarérzékelőivel figyelmeztet közeledő objektumokra, jobbról-balról 20 méteres távolságig és 90 fokos szögben, ezzel megkönnyíti a kiállást, ha rosszak a látási viszonyok.

Örömautózás intelligens összkerékhajtással és sokféle hajtóművel

Élvezetes és biztonságos autózást tesz lehetővé az új intelligens összkerékhajtás (Torque-Vectoring) – kategóriájának legokosabb rendszere. A hátsó tengely differenciálját két elektromos működtetésű lamellás tengelykapcsoló helyettesíti, precízen és egyedileg osztva el a hajtónyomatékot a kerekek között – száraz, vizes, havas vagy jeges útnak megfelelően. Kanyarban több nyomatékot ad a külső kerékre, így precízebben fordul be az Insignia Sports Tourer, és csökken az esetleges alulkormányzottság. A másodperc töredéke alatt reagál a gázadásra, ezáltal stabilabb az autó és minden helyzetben könnyebben kormányozható. A helyzetnek megfelelően optimális viselkedés alapja a továbbfejlesztett FlexRide-futómű, amely a lengéscsillapítást, a kormányzást, a gázvételt és az automata kapcsolási pontjait befolyásolja önállóan, illetve a vezető által választható Standard, Sport és Tour módnak megfelelően. Az új központi „Drive Mode Control“ szoftver az egésznek a szíve, ez értékeli ki folyamatosan a szenzorjeleket és beállításokat, ismeri fel az egyéni vezetői stílust.

A piaci bevezetéskor benzines és dízel turbómotorok, valamint új generációs váltóművek palettájával vonul fel az Insignia Sports Tourer. Teljesen új az optimalizált súrlódású, rendkívül hatékony nyolcfokozatú automata. Nagyon komfortosan kapcsol,és összkerékhajtáshoz is kapható.

www.opel.hu


NEWS ; Ipari hírek ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Opel ; Radar, szenzor, ultrahang, érzékelő

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: