Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Nagykorúvá vált siker: Tizennyolcadik éve a Toyota a világ legértékesebb autóipari márkája

2021.10.27

Forrás: Toyota Central Europe Kft., Hírek
Közzétette a világ száz vezető márkáját rangsoroló listáját az Interbrand piacelemző szervezet. A Toyota nem csak megőrizte elsőségét az autógyártók között, de növelni is tudta piaci értékét.


A világ legnagyobb márkatanácsadó szervezete, az Interbrand huszonkettedik alkalommal adta ki azt a Best Global Brands tanulmányt, amely mostanra mértékadóvá vált a márkaérték, a márkaépítés területén.

A több mint negyven éves szakmai tapasztalattal rendelkező Interbrand összetett elemzéssel határozza meg az egyes márkák piaci értékét: értelemszerűen meghatározó a cég jelenlegi és várható pénzügyi teljesítménye, valamint versenyképessége, ugyanakkor olyan, egyébként nehezen számszerűsíthető tulajdonságok is hozzájárulnak ehhez az értékhez, mint a márka tevékenységének és arculatának nemzetközi hatásai, a fenntartható fejlődésre irányuló törekvések, a márka piaci vonzereje, az ügyfélhűség, vagy hogy a cég mennyire vonzó munkahely.

A 2020 júliusától 2021 júniusáig tartó időszakban gyűjtött adatokat kiértékelve állították össze az idei listát, amelynek ismét emelkedett az összértéke: a tavalyi 2.326.491 millió dollárról 2.667.524 millió dollárra. A Best Global Brands lista 22 éves történetében soha nem mértek még ilyen nagymértékű (+15%) emelkedést egyetlen év alatt. Míg 2020-ban átlagosan 1,3 százalékkal nőtt a listán szereplő vállalatok értéke, ez az átlag most eléri a 10%-ot.

Legnagyobb mértékben a technológiai szegmens szereplői növelték értéküket, őket követik az italok, majd a sportszerek gyártói. Míg tavaly számos újonc szerepelt a rangsorban, idén egyetlen márka: a Sephora (100.) lépett be az illusztris társaságba. A divatmárka érkezésével új rekordot regisztrált a Best Global Brands lista: most először fordul elő, hogy egyetlen cégcsoport (jelen esetben az LVMH) öt márkája (Sephora, Louis Vuitton, Tiffany & Co., Hennessy és Dior) is szerepeljen a legjobb száz között.

A Top 10-es listán nincsenek új szereplők, és az erőviszonyok sem rendeződtek át. Eltérő mértékben, de mindenki növelni tudta értékét. A három legértékesebb márka tovább növelte piaci súlyát: a tavalyi 30% után idén már a teljes százas lista összértékének 33%-át teszi ez a három gigász.

A világ tíz legértékesebb vállalata, 2021

Márka;  ;Abszolút helyezés 2021;  ;Abszolút helyezés 2020;  ;Márkaérték (mrd dollár) 2021;  ;Márkaérték (mrd dollár) 2020;  ;Márkaérték változás 2020 -> 2021
Apple;  ;1;  ;1;  ;408,251;  ;322,999;  ;+26%
Amazon;  ;2;  ;2;  ;249,249;  ;200,667;  ;+24%
Microsoft;  ;3;  ;3;  ;210,191;  ;166,001;  ;+27%
Google;  ;4;  ;4;  ;196,811;  ;165,444;  ;+19%
Samsung;  ;5;  ;5;  ;74,635;  ;62,289;  ;+20%
Coca-Cola;  ;6;  ;6;  ;57,488;  ;56,894;  ;+1%
Toyota;  ;7;  ;7;  ;54,107;  ;51,595;  ;+5%
Mercedes-Benz;  ;8;  ;8;  ;50,866;  ;49,268;  ;+3%
McDonald’s;  ;9;  ;9;  ;45,865;  ;42,816;  ;+7%
Disney;  ;10;  ;10;  ;44,183;  ;40,773;  ;+8%

Az autóipar egyike azoknak a piaci szektoroknak, amely nehezen áll fel a koronavírus-járvány okozta sokkból. A vásárlói szokások átrendeződése mellett az idei évben további krízishelyzetek sújtották az autógyártókat. Különösen kritikus probléma a chiphiány, amely sokakat kényszerített gyártósoraik átmeneti leállítására. Ehhez képest szép teljesítmény, hogy míg 2020-ban a Top 100-ban szereplő autógyártók egyetlen kivétellel visszaesést tapasztaltak, idén kevés kivétellel erősödtek pozícióik. A listát változatlanul a Toyota vezeti, immár tizennyolcadik éve.

Márka;  ;Abszolút helyezés 2021;  ;Abszolút helyezés 2020;  ;Márkaérték (mrd dollár) 2021;  ;Márkaérték (mrd dollár) 2020;  ;Márkaérték változás 2020 -> 2021
Toyota;  ;7;  ;7;  ;54,107;  ;51,595;  ;+5%
Mercedes-Benz;  ;8;  ;8;  ;50,866;  ;49,268;  ;+3%
BMW;  ;12;  ;11;  ;41,631;  ;39,756;  ;+5%
Tesla;  ;14;  ;40;  ;36,270;  ;12,785;  ;+184%
Honda;  ;25;  ;20;  ;21,315;  ;21,694;  ;-2%
Hyundai;  ;35;  ;36;  ;15,168;  ;14,295;  ;+6%
Audi;  ;46;  ;44;  ;13,474;  ;12,428;  ;+8%
Volkswagen;  ;47;  ;47;  ;13,423;  ;12,267;  ;+9%
Ford;  ;52;  ;42;  ;12,861;  ;12,568;  ;+2%
Porsche;  ;58;  ;55;  ;11,739;  ;11,301;  ;+4%
Nissan;  ;59;  ;59;  ;11,131;  ;10,553;  ;+5%
Ferrari;  ;76;  ;79;  ;7,160;  ;6,379;  ;+12%
Kia;  ;86;  ;86;  ;6,087;  ;5,830;  ;+4%
Mini;  ;96;  ;95;  ;5,231;  ;4,965;  ;+5%
Land Rover;  ;98;  ;93;  ;5,088;  ;5,077;  ;0%

Azok a márkák kerülhetnek fel a Best Global Brands listára, amelyek ténylegesen globális jelenléttel rendelkeznek: bevételeik legalább 30%-át hazainak tekinthető térségükön kívülről szerzik; és jelentős jelenléttel bírnak az összes elsődleges világpiacon (Ázsia, Európa, Észak-Amerika), továbbá jelen vannak a fejlődő piacokon. Kizárólag a széles fogyasztói piacokon kellőképpen ismert márkák jöhetnek szóba, amelyek várhatóan a jövőben is jövedelmezően teljesítenek, és márkaerősségük (azaz a márka vásárlást befolyásoló képessége) eléri vagy meghaladja az 50 pontot.

www.toyota.hu  


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Múzeum, ipartörténet, veterán ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Toyota

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: