Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

A Schaeffler-csoport kihívásokkal teli környezetben, erős cash-flow-val teljesített 2019-ben

2020.03.10

Forrás: Schaeffler Sajtóközlemény
• A 2019. évi árbevétel az előző év szintjén áll – a változó környezet ellenére –, a rendkívüli tételek előtti EBIT árrés 8,1 százalék, amely alacsonyabb az előző évi értéknél (9,7 százalék)
• A Schaeffler-csoport és az üzletágak megfelelnek a módosított előrejelzéseknek


• Az M&A tevékenységeknél felmerülő be- és kifizetések előtti szabad cash flow 473 millió eurós értéke jelentős növekedést jelent (előző év: 384 millió euró) 

• Az elsőbbségi részvényenkénti osztalékra vonatkozó javaslat 45 cent 

• A 2020-as előrejelzés konzervatív piaci hozzáállást tükröz

A globálisan tevékenykedő autóipari és ipari beszállító, a Schaeffler-csoport nyilvánosságra hozta a 2019-es üzleti évre vonatkozó eredményeit. A beszámolási időszakban a Schaeffler-csoport árbevétele közel 14,4 milliárd euró volt (előző év: 14,2 milliárd euró). Árfolyamhatásoktól megtisztítva az árbevétel ebben az időszakban 0,1 százalékkal nőtt. A két autóipari üzletág árbevételeinek növekedése kissé negatív volt, mely az év második felében mérséklődött, míg az ipari divízió bevételeinek növekedése egész évben állandó volt, bár ez a növekedés a második félévben lassult. A négy régió közül a nagy kínai régió és az amerikai régió járult hozzá az árbevétel állandó növekedéséhez, míg az árbevétel csökkent az európai, valamint az ázsiai/ Csendes-óceáni régióban.

A Schaeffler-csoport 2019-ben 790 millió euró EBIT-et (kamat- és nyereségadó-ráfordítások előtti eredmény; azaz üzemi/üzleti eredmény) ért el, és ezzel alatta maradt az előző évi értéknek (előző év: 1.354 millió euró). Az árbevételt a beszámolási időszakban 372 millió euró értékben speciális tételek befolyásolták, amelyek nagyrészt – 356 millió euró – a 2019-ben létrehozott átalakítási és hatékonysági programokkal kapcsolatos kiadásokból származtak – RACE (autóipari OEM), GRIP (autóipari aftermarket) és FIT (ipari üzletág).

A rendkívüli tételek előtti EBIT 1.161 millió euró (előző év: 1.381 millió euró). Ez 8,1 százalékos rendkívüli tételek előtti EBIT árrésnek felel meg (előző év: 9,7 százalék). A folyamatos kihívást jelentő környezet mellett a rendkívüli tételek előtti EBIT árrés csökkenése nagyrészt az eladási árak hatásainak, valamint a termékkínálat változásának tudható be az autóipari OEM divízióban. A tendenciát az informatikai és digitalizációs projektek költségei is visszafogták.

Az anyavállalat részvényeseinek beszámítható konszernszintű eredmény a beszámolási időszakban 428 millió euró volt, és így elmaradt az előző évi szinttől (előző év: 881 millió euró). Az elsőbbségi részvényenkénti eredmény 0,65 euró volt (előző év: 1,33 euró). Ennek alapján a Schaeffler AG Igazgatótanácsa az előző évhez hasonlóan javasolni fogja a közgyűlésnek az elsőbbségi részvényenkénti 45 centes osztalék kifizetését. Ez közel 43 százalékos kifizetési kvótának felel meg (előző év: körülbelül 40 százalék) a részvényeseknek beszámítható rendkívüli hatások előtti konszernszintű eredményre vonatkoztatva.

A 2019. évi üzletmenettel kapcsolatosan Klaus Rosenfeld, a Schaeffler AG Igazgatótanácsának elnöke elmondta: “Kihívásokkal teli környezetben képesek voltunk a júliusban módosított terveknek megfelelően teljesíteni, és kissé meg is haladtuk EBIT árrés célt. Még pozitívabb az igazán erőteljesnek mondható, 478 millió eurós szabad cash-flow, amely jóval magasabb a vártnál. 2019-es árbevételünk bizonyítja, hogy globális autóipari és ipari beszállítóként pozíciónk felbecsülhetetlen. Ezen felül úgy látjuk, hogy a költség- és tőkehatékonyságunk megerősítése érdekében hozott intézkedések, valamint a RACE, GRIP és FIT programok megtérülnek.

Az autóipari OEM jól teljesített gyenge piaci környezetben

Az autóipari OEM üzletág a tárgyévben 9.038 millió euró árbevételt ért el (előző év: közel 8.996 millió euró). Az árfolyamhatásoktól megtisztítva az árbevétel 0,8 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Az árak alakulásának negatív hatását csak részben kompenzálta a megnövekedett volumen, elsősorban a globális autóipar gyenge piaci környezete miatt.

Ugyanakkor a növekedés a tárgyévben 4,8 százalékponttal meghaladja a személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek világszintű termelésének átlagos növekedését, mely a beszámolási időszakban 5,6 százalékkal esett vissza. A 2019-es beszámolási időszakban megszerzett megrendelések, az úgynevezett lifetime-sales 15,0 milliárd eurót tettek ki – melyet nagyban meghatározott az E-mobilitás üzletág. Ez egy 1,7-es book-to-bill-ratio-nak, vagyis a bejövő megrendeléseknek a letelt üzleti év árbevételéhez viszonyított arányának felel meg (előző év: 1,4).

Az autóipari OEM üzletág árbevételének legnagyobb növekedését az amerikai régió érte el 7,4 százalékkal, majd ezt követi Kína 1,8 százalékkal, míg az árbevétel az európai régióban 6,0 százalékkal, az ázsiai / Csendes-óceáni régióban pedig 0,7 százalékkal csökkent. A négy autóipari OEM üzletág közül az E-Mobilitás területe az egyetlen, amely jelentősen növelte árbevételét, árfolyamhatásoktól megtisztítva összesen 36,7 százalékkal.

A tárgyévben az ágazat 491 millió euró rendkívüli tételek előtti EBIT-et ért el (előző év: 673 millió euró). Ezzel a rendkívüli tételek előtti EBIT árrés ugyanebben az időszakban 5,4 százalék, és így lényegesen alacsonyabb az előző évi 7,4 százalékos értéknél. A rendkívüli tételek 209 millió eurót jelentettek – melybe a 204 millió eurós RACE program is beleértendő. A visszaesés mögött elsősorban a bruttó árrés 20,6 százalékra csökkenése áll (előző év: 22,3 százalék), elsősorban az árvezérelt bevételcsökkenés és a termékskála megváltozása miatt. Ezenkívül a bruttó árrést hátrányosan befolyásolták a magasabb állandó költségek.

A 2019. július 29-én közzétett, a teljes 2019-es évre vonatkozó kiigazított előrejelzésnek, mely szerint -2 és 0 százalék közötti árfolyamhatásoktól megtisztított árbevétel-növekedést, valamint 5-6 százalék közötti rendkívüli tételek előtti EBIT árrést kellene elérni, sikerült teljesíteni.

Az autóipari aftermarket árbevétele csökkent, ám megfelel az előrejelzésnek
Az autóipari aftermarket üzletágban a tárgyidőszakban árfolyamhatásoktól megtisztított bázison az árbevétel 1,1 százalékkal csökkent, 1.848 millió eurót tett ki (előző év: 1,862 millió euró). Az európai régió messze a legnagyobb bevételt eredményező régió volt 2019-ben. A régió árbevétele részben néhány németországi és nyugat-európai partner miatt csökkent a korábbi évhez képest, mivel mind a független kereskedelmi piacon (IAM), mind az OES üzletágban (OES - Original Equipment Service) változott a készletszint, mindez az árbevétel 3,1 százalékát jelentette. Az európai árbevétel csökkenését nem tudta teljesen ellensúlyozni a 6,6 százalékos árbevétel-növekedés az amerikai régióban. Utóbbi növekedése elsősorban a megnövekedett igényeknek és az új partnerekkel kialakított üzleteknek köszönhető (a független kereskedelmi piacon). A nagy kínai régió 5,7 százalékkal növelte árfolyamhatásoktól megtisztított árbevételét, míg az ázsiai / Csendes-óceáni régióban az árbevétel 5,4 százalékkal esett.

A tárgyévben az autóipari aftermarket üzletág rendkívüli tételek előtti EBIT-je 298 millió euró volt (előző év: 339 millió euró). Ezzel a rendkívüli tételek előtti EBIT árrés ugyanebben az időszakban 16,1 százalék (előző év: 18,2 százalék) volt. A rendkívüli tételek összege 15 millió euró volt, mely a GRIP programhoz kapcsolódott. Az EBIT árrés csökkenése az előző évhez képest elsősorban az alacsonyabb bruttó fedezethez és a magasabb adminisztratív költségekhez vezethető vissza. A divízió bruttó fedezetének csökkenését az alacsonyabb értékesítési volumenek és a megnövekedett termékköltségek okozták.

A 2019. július 29-én közzétett, a 2019-as üzleti évre vonatkozó kiigazított előrejelzést, miszerint az autóipari aftermarket üzletágnak -2 és 0 százalék közötti árfolyamhatásoktól megtisztított árbevétel-növekedést kell elérnie, sikerült teljesíteni. Az előrejelzés szerint emellett 15 és 16 százalék közötti rendkívüli tételek előtti EBIT árrést kellett elérnie az üzletágnak, ezt a célt sikerült kissé meghaladni.

Az ipari üzletág biztató növekedést mutatott, a növekedés lendülete az év második felében gyengébb volt
A tárgyévben az ipari üzletág növelte az EBIT-et közel 3.541 millió euróra (előző év: közel 3.383 millió euró) a gyengébb globális növekedés ellenére. Az árfolyamhatásoktól megtisztított árbevétel-növekedés a beszámolási időszakban ezzel 3,1 százalék volt, az év második felének növekedése megegyezett a korábbi év értékével. A növekedés elsősorban a nagy kínai régió szélerőmű szektorának és az európai régió vasúti szektorának köszönhető. A nyersanyagok és légipari szektor, akárcsak a teljes ipari üzletág, növekedést ért el. A kereslet csökkent az ipari automatizálás, az offroad és az erőátviteli szektorokban, ezek ugyanis különösen érzékenyek a gazdasági körülményekre. A Schaeffler-csoport négy régiójából kettő járult hozzá az árfolyamhatásoktól megtisztított árbevétel-növekedéshez a tárgyidőszakban. A legnagyobb növekedést a nagy kínai régió teljesítette 23,4 százalékkal, az amerikai régió 2,9 százalékot ért el, az európai régió 2,4 százalékkal esett vissza, míg az ázsiai / Csendes-óceáni régió pedig 0,1 százalékkal.

A 2019-es üzleti évben az ipari üzletág 373 millió euró rendkívüli tételek előtti EBIT-et ért el (előző év: 370 millió euró), ami 10,5 százalékos rendkívüli tételek előtti EBIT árrésnek felel meg (előző év: 10,9 százalék). A rendkívüli tételek összege 147 millió euró volt, melyből 137 millió euró a FIT programhoz kapcsolódott.

A 2019. július 29-én közzétett, a teljes 2019-es üzleti évre vonatkozó 2 és 4 százalék közötti árfolyamhatásoktól megtisztított árbevétel-növekedési előrejelzést, és a 10 és 11 százalék közötti rendkívüli tételek előtti EBIT árrést is elértük.

A szabad cash flow meghaladja a várakozásokat
A Schaeffler-csoport M&A (mergers & acquisitons, azaz cégek egyesülése & cégfelvásárlás) tevékenységeknél felmerülő be- és kifizetések előtti szabad cash flow-ja 473 millió euróval pozitív volt. Ezzel sikerült lényegesen túlszárnyalni a 2019. július 29-én közzétett, közel 350-400 millió eurós előrejelzést. A Capex (tárgyi eszközökre és immateriális javakra fordított beruházások) összege a beszámolási időszakban 1.045 millió euróval valamivel az előző évi szint (1.232 millió euró) alatt volt. Ez 7,2 százalékos beruházási kvótának felel meg (előző év: 8,7 százalék).

2019. december 31-én a nettó pénzügyi adósság mértéke 2.526 millió euró volt (2018. december 31.: 2.547 millió euró). Így 86,6 százalékra növekedett a gearing-ratio, vagyis a nettó pénzügyi adósság saját tőkéhez viszonyított aránya (2017. december 31.: 83,2 százalék). A Schaeffler-csoport, melynek mérleg szerinti főösszege 2019. december 31-én közel 12,9 milliárd euró volt (előző év: közel 12,4 milliárd euró), ugyanezen a határnapon 87.748 főt foglalkoztatott (előző év: 92.478), ami közel 5,1 százalékos csökkenésnek felel meg.

Dietmar Heinrich, a Schaeffler AG pénzügyi vezérigazgatója elmondta: „Amint azt a 2019. évi harmadik negyedév eredményeinek ismertetésekor bejelentettük, a 2019 végéig tett erőfeszítéseink a szabad cash flow generálására összpontosultak. Az utolsó negyedévben tovább csökkentettük a Capex arányt, és hatékonyan kezeltük a készleteket, így elég sikeresen zártuk az évet.

Előrejelzés 2020-ra
A Schaeffler-csoport a 2020-as üzleti évre -2 és 0 százalék közötti árfolyamhatásoktól megtisztított árbevétel-növekedéssel számol. Egyúttal a vállalat a 2020-as üzleti évet illetően abból indul ki, hogy 6,5 és 7,5 százalék közötti rendkívüli tételek előtti EBIT árrést tud elérni. Ezenkívül a 2020-as évre a Schaeffler-csoport 300 és 400 millió euró közötti M&A tevékenységekből adódó be- és kifizetések előtti szabad cash flow-t vár.

A célok a három üzletágra vonatkozóan a következők:

> Táblázat – üzletágak: 
https://www.schaeffler.com/remotemedien/media/_shared_media_rwd/03_worldwide_1/websites_worldwide/hungary_3/pr_4/schaeffler_press_release_20200310_chart_hu.jpg 

A 2020-ra vonatkozó előrejelzésünk szándékosan konzervatív. Azt tükrözi, amit most, március elején tudunk a jelenlegi környezeti és piaci tendenciákról. Senki sem tudhatja, hogy alakul a koronavírussal kapcsolatos krízis. Mindazonáltal minden tőlünk telhetőt megteszünk a kitűzött célok elérése érdekében”- nyilatkozta Klaus Rosenfeld.

A Schaeffler-csoport 2020. március 24-én sajtókonferencia keretében tájékoztat a Roadmap 2024-es tervről, amelynek része a 2020–2024-es időszakra vonatkozó új stratégia, valamint az ezen időszakra vonatkozó középtávú célok egyaránt.

Éves üzleti jelentésünket itt találja: www.schaeffler-annual-report.com   

Jövőre vonatkozó kijelentések és előrejelzések
Jelen sajtóközleményben bizonyos kijelentések esetében jövőre vonatkozó kijelentésekről van szó. A jövőre vonatkozó kijelentések természetüknél fogva számos olyan kockázatot, bizonytalanságot és feltételezést tartalmaznak, amelyek azt eredményezhetik, hogy a tényleges eredmények vagy fejlemények a jövőre vonatkozó kijelentésekben megadott vagy azokban utalásként szereplő eredményektől vagy fejleményektől lényegesen eltérnek. Ezek a kockázatok, bizonytalanságok és feltételezések hátrányos hatással lehetnek az ebben a dokumentumban leírt tervek és fejlesztések eredményére és pénzügyi következményeire. Nem kötelességünk, hogy új információk, jövőbeni fejlemények alapján vagy egyéb okokból adódón nyilvános közlemény útján aktualizáljuk, vagy módosítsuk a jövőre vonatkozó kijelentéseket. Ezen sajtóközlemény címzettjeinek nem szabad aránytalan módon bízniuk a jövőre vonatkozó kijelentésekben, melyek kizárólag ezen sajtóközlemény napján érvényes állapotot tükrözik vissza. Ebben a sajtóközleményben ismertetett múltban előforduló trendekre vagy fejleményekre vonatkozó kijelentések nem tekinthetők olyan kijelentéseknek, miszerint ezek a trendek vagy fejlemények a jövőben is folytatódnak. Az előbbiekben feltüntetett figyelmeztetéseket a Schaeffler vagy annak nevében cselekvő személyek későbbi írásbeli, vagy szóbeli jövőre vonatkozó kijelentéseivel kapcsolatban figyelembe kell venni.  

www.schaeffler.hu    


 


Cégfelvásárlás, cégeladás ; NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Munkagép, haszongép ; Robot, automatika, automata ; IT, informatika, digitális, elektronikus ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem ; - Schaeffler

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: